2016. január 22., péntek

4. rész: A fájdalmas viszontlátás

A szemem pillanatok alatt hozzászokott a megváltozott fényviszonyokhoz, így rögtön fel tudom mérni a helyzetet. Az első, amit meglátok, egy óriási robot, amely épp maga felé húz egy üvöltöző, fehér hajú fiút. Tekintve, hogy én csak egy fehér hajú fiút ismerek, villámgyorsan levonom a következtetést, hogy az Allen. A robottal szemben, a „liftben” áll egy rakás tudós, a „liftből” pedig egy hosszú, füstölgő ágyúcső áll ki – valószínűleg a korábbi lövöldözés attól származott.
Tekintetem újból Allen felé vándorolt, aki egyik pillanatról a másikra rongybabaként esett össze. A „liften” mozgolódás támad: mindenki Komuira ugrik, így azt a következtetést vonom le, hogy Allen ájulása neki köszönhető. Az egyik tudós még megpróbálja az utolsó pillanatban megmenteni Allent, de sikertelenül jár.
Mindez pár másodperc alatt lezajlott, így képtelen voltam cselekedni, csak tehetetlenül álltam és néztem, ahogy Allen eltűnik a robot gyomrában.
Általában hihetetlenül gyorsan fel tudom mérni a helyzetet, és a legjobb képességeimnek megfelelően cselekszem – most mégis mozdulatlan vagyok, mint egy szobor.
Hirtelen mozgolódás támad a „liftnél”: az ágyúcsőre nézek, amin egy lány áll. A következő pillanatban lábai fényleni kezdenek, rögtön rájövök, hogy most aktiválja az Innocence-ét. A robot is mozgásba lendül: megragadja az ágyúcsövet, minden bizonnyal a lányra pályázik. A „lift” a monstrummal együtt megdől, majd ereszkedni kezd. Az emberek kétségbeesetten kiabálnak, én azonban nem teszek semmit: dühös vagyok Komuira, hogy létrehozta ezt a szörnyeteget, és magamra is, mert képtelen vagyok cselekedni.
Talán vissza is fordulhatnék – nem tudnák meg, hogy itt jártam. Mégis maradok, kíváncsi vagyok a lány Innocence-ére, illetve azt is tudni akarom, Allen jól van-e.
A lány pár szökkenéssel, ugrással és rúgással elintézi a behemótot, mire elismerően hümmögök. Távolról nem látom biztosan, hogy a lába vagy a cipője a fegyvere, de azt én is megállapítom, hogy kifejezetten ügyes. A tudósok felszabadultan kiabálnak:
- Ez az, Lenalee!
- Elkaptad!
- Nagyon menő!
Szóval Lenalee a neve – gondolom, és fejben hozzáírom azok listájához, akiknek nevét érdemes megjegyeznem.
Eddig nem sok ember érdemelte ki, hogy vettem a fáradságot, és megjegyeztem a nevét, szóval büszke lehet magára a lány.
Már csak egy utolsó rúgás kell, hogy véglegesen elpusztítsa a robotot. Mindenki egyöntetűen ezt skandálja:
- Pusztítsd el! Pusztítsd el! Pusztítsd el!
Azonban Komui a gépe elé áll, hogy megvédje, így a lány megáll egy pillanatra.
- Várj, Lenalee! – kiáltja.
A szemeimet forgatom. Amennyire ki nem állhatom ezt az embert, én képes lennék a robotjával együtt lerúgni a mélybe.
- Komurin nem gonosz! – kezdi kétségbeesetten Komui a magyarázkodást – A kávé a hibás!
Micsoda feltételezés! Nevetni támadna kedvem ezen az ostoba magyarázaton.
- Ne a játékost, hanem a játékot utáld! Ne Komurint utáld, hanem a kávét, Lenalee!
Ezen az eszmefuttatáson aztán végképp nem bírom tovább, halkan felkuncogok. Akkor inkább a feltalálót kéne megbüntetni, nem, Komui felügyelő? Elvégre neki kellett volna kiküszöbölnie, hogy a robot ne legyen képes kávét inni.
Lenalee következő szava azonban teljesen meglep:
- Bátyó…
Ennek az őrültnek van húga? Ezzel az egy szóval a lány olyannyira antipatikussá válik számomra, hogy még az se javít a helyzetén, hogy a következő pillanatban robotostul lerúgja a bátyját a mélybe.
Én inkább úgy döntök, lelépek, mielőtt észrevennének – bár szívem szerint Allenhez rohannék, átölelném, és elvinném messzire, egyelőre beérem annyival, hogy látom: épségben van. Hátrálok pár lépést, majd amikor már úgy gondolom, a többiek nem látnak, megfordulok, és eltűnök.


Mivel a tombolás az „otthonban” volt, úgy döntök, inkább a könyvtárban éjszakázom – nem áll szándékomban segíteni a többieknek helyrehozni a dolgokat. Örüljenek, hogy itt vagyok, és megvédem őket. Elfojtom lelkiismeretemet, ami azt akarja hangoztatni, hogy eddig semmit se csináltam az érdekükben, és inkább a plafon bámulásának művészetébe kezdek bele. Képtelen vagyok arra, hogy olvassak, helyette azon gondolkodom, miért mentem el a helyszínről, mikor minden okom meglett volna arra, hogy odamenjek Allenhez. Miért éreztem magam feszélyezve? Valamiért Lenalee is bosszant. Bár eddig nem láttam közelről, de azt én is meg tudtam állapítani, hogy nagyon csinos és szép lány. Ezzel szemben itt vagyok én, aki még az átlagosnál is átlagosabb: vállig érő, barna haj, barna szem, átlagos arc, átlagos testalkat. Csalódottan felsóhajtok. Miért foglalkozom ilyen dolgokkal? Végül lehunyom a szemem, és alvásra kényszerítem magam.


Köszönöm, hogy elolvastad, remélem, tetszett a negyedik fejezet!
Ha bármiféle helyesírási, logikai hibát találtál, nyugodtan szólj!:)

3 megjegyzés:

  1. Szia! :D Nagyon érdekel a fanfictionod, tök jól írsz!!
    Az egyetlen szinte jelentéktelen apróság, ami kicsit szemet szúrt, az az "antiszimpatikus" volt. Ezt úgy mondják helyesen, hogy "unszimpatikus". ^^
    Csak így tovább! ;) Remélem nem tervezed még befejezni az írást! Nemsokára elolvasom az egészet is. ^^ Már alig várom mi jön ki ebből! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!:)
      Most láttam csak, hogy írtál, bocsánat a késői válaszért><
      Nincs olyan szó, hogy antiszimpatikus, úgy a helyes, ahogy én írtam, antipatikus:)
      Pontosabban helyes az unszimpatikus, de az a köznyelvben terjedt el, tudtommal nyelvészeti szempontból is elfogadják, de a leghelyesebb az mindenképpen az antipatikus^^

      Itt egy részletesebb elemzés/válasz erről:
      A szimpatikus latin eredetű szó. Elvileg a szim és a szin önmagában azt jelenti, hogy "együtt" és a patikus kb olyasmi mint "érzés". Vagyis aki szimpatikus azzal együtt érzel, egyhúron pendülsz úgymond - nem egyenlő azzal a magyar együttérzé szóval, amikor sajnálsz valakit.

      A szin olyan szavakban fordul elő még, mint a szinkron (együtt + idő, azaz egyidejűleg, tehát ha valami szinkronban van, az egyidejűleg történik, a szinkronúszók együtt úsznak, stb)
      A szim egyik ellentéte az anti, de például a szinkron ellentéte az aszinkron.

      Az "a" az aszinkronban egy fosztóképző, olyan mint a magyarban a -tlan (sóTLAN). Tehát az aszinkron nem úgy ellentéte a szinrkonnak, mint a "jobb" és a "bal", hanem mint a sós és sótlan (tehát hiányzik, de nem az ellentéte, azaz pl nem cukros attól, hogy sótlan).

      Még egy érdekes szó van, a szimmetria. Ebből létezik mindkét ellentét, az aszimmetrikus és az antimetrikus is.

      Azt látni kell, hogy egyetlen szim/szin elejú szónak sem ellentéte az un-, ami ugyanúgy egy fosztóképző mint az "a", csak éppen latin, míg az összes eddigi görög volt.

      Mindebből következik, hogy az unszimpatikus egy eredetileg hibás fosztóképzős alakja a szimpoatikusnak, és a korrekt alak az antipatikus.

      Mindettől függetlenül a nyelvben elterjedt, és az emberek használják, ami azt jelenti, hogy ez a szó igeneis VAN, azaz létezik. (Egy szó akkor létezik, ha a beszélő és a hallgató is ugyanazt érti alatta, még ha egy korábbi helytelen formából alakult is ki.)

      Viszont a magam részéről óvakodnék a használatától, mert attól, hogy egy szó létezik, még nem biztos, hogy elegáns használni. Pl azt is használják, hogy tisztíccsa, tehát létező szó, de ugye aki ezt használja, azt joggal nézzük kissé műveletlennek. (Ezt hívják stíluscímkének.)

      Az unszimpatikus stíluscímkéje ugyancsak a műveletlen, azaz inkább érdemes az antipatikusra átszokni.

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés